Hoe kwam je bij ons terecht?
Een job in de cultuursector sprak mij aan, en in mijn zoektocht kwam ik terecht op de vacaturedatabank van publiq en ontdekte ik deze vacature. De stage was een samenwerking met de VDAB, dus ik klopte daar aan om de voorwaarden en een verdere procedure te bekijken.
Ik durfde te solliciteren en voilà, daarop volgden 6 boeiende maanden bij publiq!
Wat waren jouw taken?
Tijdens mijn stage bij de helpdesk was ik verantwoordelijk voor het beantwoorden van vragen en het oplossen van problemen van zowel B2C- als B2B-gebruikers. Ik kreeg te maken met verschillende technische problemen en uitdagingen die ik leerde identificeren, registreren en op te lossen.
Wat vond je het leukst aan je takenpakket?
De helpdesk is een kruispunt waar vragen en kennis uit verschillende domeinen samenkomen. Ik kreeg dus de kans om te communiceren met collega's van verschillende afdelingen: van IT-specialisten, tot mensen uit het finance of het marketing team. Al was het in het begin niet makkelijk om alle namen te onthouden (lacht)!
Daarnaast was deze stage voor mij een grote sprong in de digitale wereld. Ik mocht ook ervaren hoe alle diensten en producten van publiq die op het eerste zicht niet veel met mekaar te maken hebben, eigenlijk samen een ‘levend organisme’ vormen!
Wat heb je bij ons geleerd?
Digitalisering en cultuur leken in het begin als twee tegengestelden voor mij, maar ik mocht ondervinden bij publiq dat deze twee perfect verenigbaar zijn!
Daarnaast zag ik ook hoe samenwerking, netwerken en ondersteuning de belangrijkste factoren zijn om een succesvol eindresultaat af te leveren.
Welke ervaring zal je het meest bijblijven?
Ik vond het een bijzondere ervaring om betrokken te zijn bij projecten met een positieve maatschappelijke impact. Ik werkte mee om vrije tijd en cultuur toegankelijker te maken voor iedereen.
Daarnaast heeft de veilige en tegelijk uitdagende omgeving mijn Nederlands ook een enorme boost gegeven. Ik blik terug op 6 maanden vol avontuur, groei en bruisende creativiteit!