Wat is de mini-audit?

  • Een interactieve workshop op maat van jouw gemeente
  • We bekijken met de betrokken medewerkers verschillende diensten wat al goed zit en wat beter kan in de communicatie rond vrije tijd.
  • Krijg handvaten gebaseerd op strategische principes voor effectieve en kwalitatieve vrijetijdscommunicatie
De uitkomsten van de mini-audit helpen ons al jarenlang als blauwdruk en referentiekader voor de aanpak van onze gemeentelijke vrijetijdscommunicatie.
Diensthoofd Vrije Tijd

Waarom kiezen voor de mini-audit?

  • Nieuwe inzichten: Krijg een frisse blik op de communicatie van je vrijetijdsaanbod.
  • Direct toepasbaar: Ontvang een concreet actieplan voor korte én lange termijn.
  • Efficiëntie: Vergroot je bereik en impact, zelfs met beperkte middelen.
Dankzij de input van publiq zetten we grote stappen vooruit met beperkte middelen.
Joren Geerts
Expert communicatie Stad Herentals

Wat kun je verwachten?

Tijdens een interactieve werksessie, ondersteund met een theoretisch kader, praktische tips en inspirerende voorbeelden, maken we een evaluatie van de gemeentelijke vrijetijdscommunicatie. We zoeken daarbij antwoorden op de centrale vraag: ‘Hoe kan onze vrijetijdscommunicatie nog beter?’.

Voorbereiding

We starten met een grondige analyse van jouw vrijetijdsaanbod in de UiTdatabank:Is het aanbod compleet?Wat ontbreekt er?Hoe kunnen we de invoer optimaliseren?

Workshopdag

Een expert vrijetijdscommunicatie begeleidt een interactieve sessie waarin:

  1. We doelstellingen en verwachtingen scherpstellen waarbij je doelpubliek centraal staat: Voor wie doen we dit? Welke info hebben ze nodig? Hoe kunnen we nog meer op hun behoeften inspelen?
  2. Jouw communicatiekanalen onder de loep worden genomen: zowel het totaalplaatje als elk kanaal apart.
  3. Inspirerende voorbeelden en praktische tips worden gedeeld.
Actieplan

We ronden af met een samenvattende analyse en formuleren concrete actiepunten op korte en lange termijn.

De begeleider gaf veel concrete voorbeelden en tips en dacht actief mee na over de punten waar we soms nog over struikelden.
Deelnemer 2024

Praktisch

  • Duur: 6 uur
  • Locatie: Bij jullie op locatie
  • Begeleider: door een expert vrijetijdscommunicatie van publiq
  • Prijs: Vanaf € 1200 (Contacteer ons voor een offerte op maat)
  • Voor wie: Max. 15 medewerkers betrokken bij de gemeentelijke vrijetijdscommunicatie, van verschillende diensten. het aantal deelnemers is beperkt om de kwaliteit van de interactie te garanderen.

Wil je meer info over deze workshop? Wil je deze sessie graag boeken? Neem dan contact op met Toon.

Toon Beullens
Neem contact op met
Toon Beullens
Consulent vrijetijdcommunicatie en -strategie
email hidden; JavaScript is required
JavaScript is required to reveal this message.

Voorbeelden uit de praktijk

Praktijkvoorbeeld

Mini audit UiT-communicatie in Herentals

23 nov. 2022

Om publiek en aanbod nog dichter bij elkaar te brengen, ging Stad Herentals samen met publiq rond de tafel zitten op zoek naar antwoorden op de vraag: ‘Hoe kan onze vrijetijdscommunicatie nog beter?’

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Mini-audit voor nog betere UiTcommunicatie in Edegem

17 sep. 2019

‘Hoe kan onze vrijetijdscommunicatie nog beter?’ Om mee na te denken over deze vraag trok partnermedewerker Toon naar de gemeente Edegem.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Quick wins na een mini-audit in Neerpelt

21 jun. 2017

Herhaling is de sleutel om een boodschap te laten doordringen. Tot die conclusie kwamen we nogmaals na het bezoek van partnermedewerker Sam, die met cijfers, voorbeelden en analyses afzakte naar het land van de Dommel.

Meer lezen