Wat?

Een hele dag workshop met theoretisch en praktisch onderdeel, begeleid door Eric Goubin.

Ochtendsessie: doelen, doelgroepen en kanaalkeuze

In de voormiddag duiken we diep in de essentie van effectieve communicatie. We onderzoeken:

  • Wat wil je bereiken? Identificeer jouw doelen en ontdek hoe je ze kunt bereiken bij verschillende doelgroepen.

  • Doelen en doelgroepen voor kanaalkeuze: begrijp de impact van je doelen en doelgroepen op de keuze van communicatiekanalen.

  • Cijfers en statistieken: ontdek de reikwijdte en waardering van gemeentelijke communicatiekanalen, met specifieke aandacht voor vrijetijdskanalen.

  • Inclusieve communicatie: leer aan de hand van een praktische checklist hoe je de inclusiviteit van jouw kanalen kunt beoordelen.

Namiddagsessie: Screening en Feedback

's Middags transformeert de workshop tot een interactief dokterskabinet voor jouw gedrukte en digitale kanalen. We screenen samen met de deelnemers hun eigen kanalen. We bieden niet alleen waardevolle feedback, maar geven ook praktische tips om de kanalen nog beter te maken. Bijzondere aandacht wordt besteed aan het bevorderen van inclusiviteit, waardoor je merk een krachtigere en bredere impact krijgt.

Lesgever

Eric Goubin is wetenschappelijk medewerker bij Kortom en hoofdlector en senior researcher aan de Thomas More hogeschool. Hij was achtereenvolgens journalist, communicatiecoördinator, docent, opleidingshoofd en onderzoeksdirecteur en stond aan de wieg van het kenniscentrum Memori.

Voor wie?

  • Communicatieambtenaren
  • Vrijetijdsambtenaren

Praktisch

  • Wanneer: Dinsdag 14 mei om 10u00.
  • Waar: De workshop vindt plaats bij publiq, Henegouwenkaai 41-43, 1080 Brussel.
  • Prijs: 175 euro excl. btw.
  • Schrijf je in voor 6 mei, de plaatsen zijn beperkt!
Toon Beullens
Neem contact op met
Toon Beullens
Consulent vrijetijdsorganisatie en -strategie
email hidden; JavaScript is required
JavaScript is required to reveal this message.