Hoe deelnemen?

1. Installeer de applicatie

Wij raden je aan dit vooraf te doen. Zo kun je gebruik maken van alle interactieve mogelijkheden en haal je het meeste uit de opleiding of bijeenkomst.

  • Ga naar zoom.us/download
  • Klik op ‘Download’.
  • Volg hierna de instructies van de installatie.
  • Zorg dat je steeds de meest recente update van de app hebt staan.
  • Kun je niet inloggen via de app? Probeer het dan via je browser.

2. Log in met link & paswoord

  • Klik op de link die je ontvangen hebt
  • Vul het paswoord in (let erop dat je geen spaties mee kopieert!)
  • Je komt terecht in een virtuele wachtkamer. De host geeft je toegang.
  • Je neemt vervolgens deel aan het webinar / opleiding / bijeenkomst.

Indien je de applicatie niet kan installeren, kun je gebruik maken van de website:

  • Ga naar zoom.us
  • Klik op ‘JOIN A MEETING’
  • Vul hier de Meeting ID in die u kreeg via mail
  • Je komt vervolgens op deze pagina terecht, klik op ‘click here’.
    (Indien je de URL vanuit de mail volgt, kom je onmiddellijk op dit venster)
  • Hierna verschijnt volgende zin, klik op ‘join from your browser’.
  • Accepteer de Terms of Service & Privacy Policy
  • Het webinar wordt gestart

Indien je problemen hebt met je browser, probeer dan zeker opnieuw via een andere browser en controleer of bepaalde software Zoom.us niet blokkeert.

Heb je de app al staan? Controleer dan zeker of er updates zijn voor de meest recente functies. Open de app, klik rechtsboven op je profielfoto en klik op ‘Check for Updates’.

Niet gevonden wat je nodig hebt? Ga naar het Zoom help center voor meer informatie.

Interactiviteit & optimale deelname-ervaring

  • Pas je schermnaam aan naar je voornaam, (naam), organisatie. Dit is jouw 'online naamsticker'.
    Boven je eigen videobeeld zie je 3 puntjes boven elkaar. Als je daarop klikt, kun je via 'rename' je naam aanpassen. Ook bij het icoontje 'participants', onderaan in je scherm, kun je je naam aanpassen.
  • De meeste van onze events zijn interactief. Zet je camera aan en zorg voor een werkende microfoon. Zo haal je het meeste uit je inschrijving! Je microfoon zal automatisch uitstaan wanneer je de meeting binnenkomt.
  • Staat er een presentatie op het scherm? Zet je beeld dan op 'speaker view'. Zo zie je de spreker en de presentatie. Kies voor 'side by side' om spreker en presentatie naast elkaar te zien (knop rechtsboven in de sessie). Je kunt dan zelf veranderen hoe groot je de spreker ziet en hoe groot de presentatie in beeld staat.
  • Gebruik 'gallery view' bij een interactieve sessie of deelname aan een break-out groepje waarbij je alle deelnemers wil zien.
  • Aan het begin van elke sessie overloopt de host de praktische en technische afspraken.

Is het veilig?

Na wat research is Zoom voor ons en de deelnemers de meest gebruiksvriendelijke tool, met de mogelijkheden om een kwalitatieve interactieve ervaring mogelijk te maken.

Uiteraard nemen we steeds de noodzakelijke maatregelen om de veiligheid en privacy van de deelnemers tijdens de online sessies te garanderen.

De deelnamelink die je voor een event ontvangt, is enkel voor jou bedoeld. Geef deze niet door of plaats deze niet online.

Heb je hier vragen over? Neem dan contact op met de verantwoordelijke van het kennisevent waaraan je deelneemt.

Privacy

De meeste van onze online events worden opgenomen voor intern gebruik (ter evaluatie en verbetering van onze events, of voor het maken van een verslag). We vermelden dit steeds wanneer een sessie opgenomen wordt.

We stellen opnames niet openbaar ter beschikking, ook niet aan de deelnemers, tenzij anders vermeld.

Toegankelijkheid

  • Heb je een visuele of auditieve beperking? Neem vooraf contact op met de verantwoordelijke van de sessie waarvoor je je inschrijft. Samen bekijken we wat we voor jou kunnen doen.
  • Gebruik, als je dat handig vindt, de sneltoetsen voor Zoom.