De Communicatiegids

Deze zomer zet jij een zoektocht voor Schatten van Vlieg op poten. Vorig jaar bereikten de meer dan 300 deelnemende organisaties naar schatting 60.000 kinderen.

Die kinderen komen natuurlijk niet zomaar binnengewaaid. Een uitgekiende communicatie is dan ook belangrijk. Vlieg voert heel wat promotie voor de zoektochten. In deze gids zetten we op een rijtje wat we precies doen en lichten we toe hoe jij daar het meeste kunt uithalen. Daarnaast geven we tips en ideeën hoe jij ook zelf promotie kunt maken voor je schattenjacht en zo meer bezoekers over de vloer krijgt!

Het campagnebeeld

Gebruik de afgeleiden van het campagnebeeld uit de downloadlijst hieronder in je online en printcommunicatie.

Je zoektocht in de UiTdatabank

Iedere locatie voegt zijn zoektocht toe aan de UiTdatabank. Enkel zo wordt je zoektocht meegenomen in de grote promocampagne van Vlieg. Voeg je zoektocht toe voor 8 mei. Achteraf kan je nog steeds de info updaten.
Hou rekening met enkele richtlijnen bij het invoeren:

Vlieg2020 UDB kist hoor vlieg

Zet je zoektocht in de kijker op UiTmetVlieg.be

Zo voeg je je activiteit makkelijk toe aan de UiTdatabank.

Meer lezen

Lettertype en kleuren

Maak je zelf flyers of affiches, of neem je de actie op in je magazine of brochure? Dan kan je werken met de campagnekleuren en lettertype:

  • Het font dat we in het campagnebeeld gebruiken is Museo. Je kan het lettertype hier gratis downloaden. Andere lettertypes die bij ‘Museo’ aansluiten zijn Raleway (Google Fonts) en Trebuchet MS (Word).
  • Kleuren:
    Donkerblauw: RGB 11 80 96 / HEX 0B5060
    Lichter blauw: RGB 66 151 167 / HEX 4297A7

Nienke Robbrecht
Neem contact op met
Nienke Robbrecht
Communicatie- & projectmedewerker