• Is je zoektocht ingevoerd in de UiTdatabank?
    Voerde je de activiteit in aan de hand van de invoerrichtlijnen? Elke deelnemende locatie moet zijn zoektocht invoeren. Je kan op ieder moment je activiteit aanpassen en verrijken om families te informeren en te overtuigen. Vind hier enkele tips voor een familievriendelijk bericht.
  • Staat je schattenzoektocht op punt?
    Lees alle tips nog eens na in onze inspiratiegids en in het dossier Hoe maak je je schattentocht coronaproof. Heb je echt geen tijd om zelf een opdrachtenboekje te maken? Download het Schatten van Vlieg-tipssjabloon om eenvoudig je opdrachten van de schattenzoektocht op weer te geven.
  • Heb je een persbericht gestuurd naar de lokale pers ?
    Benader de lokale pers en laat hen weten wat er bij jou te beleven valt. Doorblader nog eens onze communicatiegids voor meer tips om je publiek te bereiken.
  • Heb je de activiteit aangekondigd in je folders, op sociale media, in het gemeentelijk infoblad / UiTmagazine en op je website?
    Ga aan de slag met de verschillende versies van het campagnebeeld (vind ze terug op deze pagina) en haal inspiratie uit onze voorbeeldtekst. Meer inspiratie vind je in onze communicatiegids, op deze pagina vind je beeldmateriaal. Zet je zoektocht letterlijk in de kijker en download het affiche sjabloon dat je zelf kunt aanpassen en kunt (laten) drukken en verspreiden in je gemeente.
  • Heb je het campagnemateriaal ontvangen?
    Rond midden juni verzenden we het materiaal. De precieze verzenddatum communiceren we in de nieuwsbrief. Kijk goed na of de inhoud van je pakket overeenkomt met wat je bestelde. Iets niet in orde? Geef een seintje aan liesel@publiq.be.

Net voor de start van de zomervakantie

  • Affiches en (indien besteld) gevelborden ophangen
  • Instructies uithangen over het klankboekje en het gadget
    Waar ontvangen schattenjagers dit jaar hun prijs? We raden vanwege corona af om alle bezoekers de schatkist te laten openen. Ook is er dit jaar geen logboek, dat gewoonlijk door vele handjes passeert. Hang wel instructies uit over het invoeren van hun unieke code uit het klankboekje op www.uitmetvlieg.be/schattenjacht (te vinden achter het krasgedeelte). Zo maken ze kans op een familieweekend!
    Moedig ook je schattenjagers aan hun ervaring of een foto van hun zoektocht te delen op sociale media met #schattenvanvlieg en je locatie te taggen. Misschien kun je er zelfs een fotowedstrijd aan verbinden?
  • Baliemedewerkers, jobstudenten en vrijwilligers op de hoogte brengen
    Dat kan je aan de hand van deze briefing. Je baliemedewerkers zijn dé sleutelfiguren om de schattenjacht in goede banen te leiden. Bespreek met hen wat er anders is tegenover andere jaren, bekijk met hen hoe je de ontvangst wil aanpakken en welke mogelijke vragen ze zullen krijgen. Geef hen alle nodige informatie opdat ze families goed op weg kunnen zetten.