• Is je zoektocht ingevoerd in de UiTdatabank?
    Voerde je de activiteit in aan de hand van de invoerrichtlijnen? Elke deelnemende locatie moet zijn zoektocht invoeren. Je kan op ieder moment je activiteit aanpassen en vervolledigen om families te informeren en te overtuigen. Vind hier enkele tips voor een familievriendelijk bericht.
  • Staat je schattenzoektocht op punt?
    Lees alle tips nog eens na in onze inspiratiegids en in het dossier Hoe maak je je schattentocht coronaproof. Heb je echt geen tijd om zelf een opdrachtenboekje te maken? Download het Schatten van Vlieg-tipssjabloon op onze communicatiepagina onder de kop ‘Sjablonen’, om eenvoudig je opdrachten van de schattenzoektocht op weer te geven.
    Je kunt eventueel nog een try-out doen met een test-familie of groep kinderen om de puntjes op de i te zetten.
  • Heb je een persbericht gestuurd naar de lokale pers ?
    Benader de lokale pers en laat hen weten wat er bij jou te beleven valt. Doorblader nog eens onze communicatiegids voor meer tips om je publiek te bereiken.
  • Heb je de activiteit aangekondigd in je folders, op sociale media, in het gemeentelijk infoblad / UiT-magazine en op je website?
    Ga aan de slag met de verschillende versies van het campagnebeeld (vind ze terug op deze pagina) en haal inspiratie uit onze voorbeeldtekst. Meer inspiratie vind je in onze communicatiegids, op deze pagina vind je beeldmateriaal. Zet je zoektocht letterlijk in de kijker en download het affiche sjabloon dat je zelf kunt aanpassen en kunt (laten) drukken en verspreiden in je gemeente. Gebruik ook zeker onze toptopicals (inhakers) op sociale media.
  • Heb je het campagnemateriaal ontvangen?
    Rond midden juni verzenden we het materiaal. Dan ontvang je ook een track & trace-code. Kijk goed na of de inhoud van je pakket overeenkomt met wat je bestelde. Iets niet in orde? Geef een seintje aan liesel@publiq.be.

Net voor de start van de zomervakantie

  • Affiches en (indien besteld) gevelborden ophangen
  • Baliemedewerkers, jobstudenten en vrijwilligers op de hoogte brengen
    Dat kan je aan de hand van deze briefing.
    Je baliemedewerkers zijn dé sleutelfiguren om de schattenjacht in goede banen te leiden. Bespreek met hen wat er anders is tegenover andere jaren, bekijk met hen hoe je de ontvangst wil aanpakken en welke mogelijke vragen ze zullen krijgen. Geef hen alle nodige informatie opdat ze families goed op weg kunnen zetten. Laat hen families aanmoedigen hun unieke code (te vinden op het stickervel) in te voeren op www.schattenvanvlieg.be (pagina actief vanaf 18 juni), zo maken deelnemers kans op een familieweekend!