Als je als vereniging of lokale organisator wil communiceren over je activiteiten, zijn er heel wat vragen die je je kan stellen:

Hoe kan je als vereniging meer en nieuw publiek bereiken? Hoe krijg je jouw activiteit in de gemeentelijke UiTagenda? Wat is eigenlijk de UiTdatabank en waarom zou je je activiteiten daarin invoeren?

Mag je ook een oproep voor vrijwilligers in de UiTdatabank zetten? Wat moet je doen als het type of thema van jouw activiteit niet in de keuzelijst staat? Waarom is het belangrijk om niet enkel een beginuur, maar ook een einduur te vermelden bij je activiteit? Wat kan je als lokale organisator doen met de functie activiteiten exporteren in de UiTdatabank?

Waarom is Aperitiefconcert niet de beste titel voor je aperitiefconcert? En waar moet je zeker aan denken als je een wervende tekst over je evenement schrijft?

Uit eerste hand 

Sinds de eerste versie in 2005 is het invoeren van activiteiten in de UiTdatabank steeds eenvoudiger en intuïtiever geworden. Toch blijft het nuttig om uit eerste hand te horen hoe je met de UiTdatabank moet werken, en wat de precieze rol is van elk invoerveld. Maar belangrijker nog is het om te leren waarom het rendeert je activiteit in de UiTdatabank in te voeren, en hoe je de UiTdatabank een rol kan geven in je eigen publiekscommunicatie.

Organiseer een vorming

Daarom biedt publiq een vorming aan die je als lokale overheid of als (koepel)organisatie kan boeken voor je eigen vrijetijdsverenigingen of lidorganisaties. Deze vorming bevat een algemene introductie tot publiekscommunicatie op maat van lokale organisatoren en verenigingen, een toegepaste uitleg over het gebruik van de UiTdatabank, en een vragenrondje na afloop.

Contacteer toon@publiq.be voor meer informatie op maat.

Lees hier (bijna) alles over de UiTdatabank 

 

Ik had al eens eerder uitleg gekregen over de UiTdatabank, maar vond het interessant om de positieve aanpassingen in het systeem te kunnen volgen. Ik ben blij dat ik ben gekomen vanavond.” - een deelnemer van de informatiesessie Bereik meer publiek met de UiTdatabank.

In de praktijk: Puurs-Sint-Amands zette na de gemeentefusie een breed traject op voor het nieuwe vrijetijdsmagazine en de optimalisatie van de communicatiestrategie rond vrije tijd.  Geen magazine of strategie zonder evenementen, dus kon een UiTdatabank-opleiding om hun contentverzameling aan te zwengelen, niet ontbreken!