Een partnermedewerker van publiq komt naar je toe met een begeleidingspakket op maat van jouw stad of gemeente. Samen stem je vooraf af over de noden van je vrijetijds- en/of communicatiediensten. Zo genereer je maximale impact voor jouw project, zowel met quick wins als met duurzame strategieën.


UiT in Print

UiT in Print is een begeleidingspakket dat je op weg helpt met een nieuwe gedrukte UiTagenda. Je kan er ook een bestaande gedrukte UiTpublicatie mee optimaliseren.

De begeleiding belicht verschillende facetten van gedrukte cultuur- en vrijetijdscommunicatie: van communicatiemodellen en grafisch design tot redactionele processen. Daarnaast bevat het enkele handige formats en een methodiek om je publicatie beter af te stemmen op je doelpubliek en op je communicatiemix.


Meer publiek dankzij de UiTdatabank

Boek deze begeleiding als lokale overheid of (koepel)organisatie voor je eigen vrijetijdsverenigingen of lidorganisaties. Deze vorming bevat een algemene introductie tot publiekscommunicatie op maat van lokale organisatoren en verenigingen, een toegepaste uitleg over het gebruik van de UiTdatabank en een vragenrondje na afloop.


Regiocommunicatie

Het is zinvol om niet alleen binnen de gemeente na te denken over samenwerken rond cultuur- en vrijetijdscommunicatie maar ook regionaal, met een aantal aangrenzende gemeenten. Een deel van de vrijetijdsbeleving speelt zich immers af in een straal van 30 km rond de eigen woonplaats, de zogenaamde zone 30.

Niet iedere gemeente beschikt over een groot en divers vrijetijdsaanbod. Structurele samenwerking kan het totaalaanbod vergroten en versterken. Bovendien zorgt de samenwerking op het vlak van communicatie voor een groter publieksbereik. Met deze schaalvergroting op twee vlakken, neemt de slagkracht toe.  


Haal meer uit je gemeentelijke vrijetijdscommunicatie: mini-audit

Bevat je gemeentelijke UiTagenda wel alle vrijetijdsactiviteiten die plaatsvinden in je gemeente? Is je aanbod voldoende afgestemd op de verschillende voorkeuren van je inwoners? Hoe informeer je hen zo gericht mogelijk met je gemeentelijke vrijetijdscommunicatie en hoe geef je hen goesting om meer vrijetijdsactiviteiten te doen in je gemeente? Hoe neem je de voornaamste drempels weg met je vrijetijdscommunicatie?

Speel je met deze vragen? Dan is een mini-audit van je vrijetijdscommunicatie het aangewezen hulpmiddel.


 

Wil je een van deze opleidingen boeken? Wil je meer info op maat of vond je niet helemaal wat je zocht? 
Contacteer partnermedewerker Toon via toon@publiq.be