Voor wie?

De mini-audit is een workshop op maat van jouw stad of gemeente. We bekijken met verschillende diensten wat al goed zit en wat beter kan in de communicatie rond vrije tijd.

Wat leer je in deze sessie?

Samen brengen we zowel het gemeentelijk vrijetijdsaanbod, je publiek als je communicatiekanalen in kaart en detecteren we opportuniteiten en verbeterpunten. Zo haal je op lange termijn nog meer uit je gemeentelijke vrijetijdscommunicatie.

Hoe pakken we dit aan?

We maken samen een uitgebreide evaluatie van de gemeentelijke vrijetijdscommunicatie. We vertrekken vanuit de invoercijfers van de UiTdatabank, rond de centrale vraag: ‘Hoe kan onze vrijetijdscommunicatie nog beter?’.

  • We evalueren het aanbod in de UiTdatabank: is het aanbod compleet? Wat ontbreekt er? Hoe kunnen we de invoer optimaliseren?
  • We maken een ‘gegevensverzamelingsplan’ op basis de voorgaande conclusies uit bovenstaande vragen.
  • We maken analyse van de communicatiekanalen, zowel in functie van het totaalplaatje als elk kanaal apart.
  • We maken een publieksanalyse: in dit deel ligt de focus op vragen als ‘hoe leren we hen kennen?’ en ‘kunnen we nog meer op hun behoeften inspelen?’.
Het is roeien met de riemen die we hebben, maar dankzij de tips van publiq zetten we grote stappen vooruit met beperkte middelen.
Joren Geerts
Expert communicatie Stad Herentals

Deze begeleiding kun je boeken vanaf € 600. Contacteer ons voor een persoonlijke offerte.

Wil je meer info over deze vorming? Wil je deze sessie graag boeken? Neem dan contact op met Toon.

Toon Beullens
Neem contact op met
Toon Beullens
Consulent vrijetijdsorganisatie en -strategie
email hidden; JavaScript is required
JavaScript is required to reveal this message.

Voorbeelden uit de praktijk

Praktijkvoorbeeld

Mini-audit voor nog betere UiTcommunicatie in Edegem

17 sep. 2019

‘Hoe kan onze vrijetijdscommunicatie nog beter?’ Om mee na te denken over deze vraag trok partnermedewerker Toon naar de gemeente Edegem.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Quick wins na een mini-audit in Neerpelt

21 jun. 2017

Herhaling is de sleutel om een boodschap te laten doordringen. Tot die conclusie kwamen we nogmaals na het bezoek van partnermedewerker Sam, die met cijfers, voorbeelden en analyses afzakte naar het land van de Dommel.

Meer lezen