Resultaten filteren
Project
Doelgroep
Resultaten filteren
Verslag kennisevent

Hoe bereik je een nieuw publiek, samen met UiTinVlaanderen?

05 jan. 2024

In het dynamische landschap van culturele evenementen speelt UiTinVlaanderen een essentiële rol bij het verbinden van organisatoren met hun doelgroep. Met een indrukwekkend maandelijks bezoekersaantal van ongeveer vijfhonderdduizend. heeft UiTinVlaanderen een breed bereik. Tijdens het publiqForum gaf Lene Ector, van het marketing-team bij publiq, waardevolle tips over hoe je kunt meesurfen op deze uitgebreide exposure.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Inclusief communiceren over Sinterklaas: 3 goede voorbeelden

14 dec. 2023

Hoe communiceer je best over je Sinterklaasactiviteiten, zonder stereotypen te bevestigen? We zetten een paar goede voorbeelden uit de UiTdatabank op een rij.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Jongeren warm maken voor Erfgoed

10 jul. 2023

Voor Faro werkte publiq een contentcampagne uit ter promotie van Erfgoeddag op UiTinVlaanderen en specifiek bij jongeren via de nieuwsbrief en de sociale media van UiTX.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Dag van de Wetenschap in de kijker op UiTinVlaanderen

07 mrt. 2023

Om ervoor te zorgen dat de organisatoren een zo breed mogelijk publiek bereiken, helpt UiTinVlaanderen de activiteiten mee bekend te maken bij families met jonge kinderen.

Meer lezen
Onderzoek

Podium 19: Zes inzichten over digitaal cultuuraanbod op een gedeeld platform

17 jun. 2021

Via de tijdelijke cultuurzender Podium 19 werden tussen eind januari en eind april 2021 maar liefst 224 voorstellingen van 100 verschillende zalen en gezelschappen tot in de huiskamer gebracht. Wat vond het publiek ervan?

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Meer fietsplezier dankzij Knooppunter en UiTinVlaanderen

06 mei 2021

Met een redactionele samenwerking en een UiTagenda voor de beste fietsuitstappen laten Knooppunter en UiTinVlaanderen meer mensen fietsplezier dicht bij huis beleven.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Data science met vrijetijdsdata

07 jan. 2021

De basis van de werking van UiT is de UiTdatabank waarin jaarlijks meer dan 215.000 activiteiten worden verzameld. Hoe maken we betere agenda’s met algoritmes?

Meer lezen