UiTPAS verrijkt cultuurbeleving in Waregem
Jorge De Wintere, communicatieverantwoordelijke van Cultuurcentrum De Schakel, deelt hoe ze de integratie van UiTPAS in hun activiteiten hebben aangepakt. "Het valt op dat UiTPAS ons helpt om een gevarieerder publiek te bereiken."
Samen herstellen met de Repair Café-agenda en de UiTdatabank
Alle Repair Cafés overzichtelijk verzameld in een handige agenda. "De promotie via de UiTdatabank draagt bij aan de zichtbaarheid van de Repair Cafés."
Succesvol communiceren met jongeren - tips en bedenkingen van het UiTnetwerk
Jongeren bereiken en betrekken bij culturele activiteiten en vrijetijdsbesteding kan een uitdaging zijn, maar het is essentieel om je publiek van de toekomst te verzekeren. De deelnemers van de uitwisseling rond jongerencommunicatie deelden enkele waardevolle inzichten en tips.
Hoe maak ik UiTPAS bekend bij een breed en divers publiek?
Wil je met UiTPAS een groter en diverser publiek bereiken? Je communicatie is hierbij uiteraard van groot belang. Breng je publiek in kaart en houd de groepen die je graag wil bereiken in je achterhoofd, wanneer je nadenkt over taal- en beeldgebruik. Want UiTPAS is er voor iedereen!
Inclusieve communicatie - hoe doet de stad Mechelen het?
Wie inclusief wil communiceren heeft vandaag heel wat verschillende perspectieven om rekening mee te houden, dat vraagt om bedachtzaam schrijven en weloverwogen beeldgebruik.
Maximaliseer je UiTPAS: verzamel e-mailadressen voor meer betrokkenheid
Activeer UiTPAS-houders en bereik een breder publiek: ontdek waarom en hoe je e-mailadressen kunt verzamelen voor gepersonaliseerde voordelen en grotere betrokkenheid.
Van neurodiversiteit naar neuro-inclusiviteit bij je activiteiten
Wat is neurodiversiteit en hoe kun je hierop inspelen bij je activiteiten?
Iedereen welkom: tips voor een inclusieve activiteit in de UiTdatabank
Wil je een groter en diverser publiek bereiken? Begin bij je communicatie: met deze tips zorg je ervoor dat iedereen de weg vindt naar jouw activiteit.
Vrije tijd stopt niet bij de gemeentegrens
Hoe kan je buitengemeentelijke vrijetijdsactiviteiten tonen in je gemeentelijke UiTagenda?
UiTselectors trekken op cultuuravontuur
UiTselectors gaan voor UiTX naar de beste concerten, expo’s, feestjes en voorstellingen, en delen hun ervaringen. Vijf tips voor een succesvolle samenwerking met influencers.
Jongeren warm maken voor Erfgoed
Voor Faro werkte publiq een contentcampagne uit ter promotie van Erfgoeddag op UiTinVlaanderen en specifiek bij jongeren via de nieuwsbrief en de sociale media van UiTX.
Stevig kader, vloeibare inhoud
In mei hield de Roadtrip Cultuureducatie van publiq halt in Leuven om het te hebben over vrijhavens (voor jongeren) waar veerkracht en verandering de toon zetten. Binnen de gastvrijheid van Stelplaats Leuven keken we samen over de grens naar internationale voorbeelden. Andreea Iager Tako van het Roemeense AMBASADA vertelt hoe zij het in Timisoara deed, en doet.