UiTPAS-korting vervangt seizoensabonnement bij cultuurhuizen in de Druivenstreek
Vrijetijdsregio Druivenstreek zet dit seizoen volop in op UiTPAS: meer flexibiliteit dankzij 10% korting voor alle UiTPAS-houders bij de aankoop van tickets.
UiTPAS Leie Schelde: gids in het brede regio-aanbod
In de nieuwe UiTPAS-regio Leie Schelde kunnen inwoners binnenkort terecht voor een breed aanbod vrijetijdsactiviteiten. UiTPAS neemt hier een gidsfunctie op om inwoners het aanbod uit eigen regio nog beter te leren kennen.
Nieuw UiTmagazine en website zet vrijetijdsregio Druivenstreek op de kaart
UiT in de Druivenstreek is online en in print dé gids voor vrije tijd in de Driuvenstreek.
Sociaal-sportieve initiatieven bieden kansen voor iedereen
Tijdens het publiqForum vertelden Gijs Justaert van Demos vzw en Lien de Bruycker van G-sport over sociaal sportieve initiatieven.
Hoe verleiden we jongeren tot cultuurparticipatie?
Om jongeren te verleiden tot cultuurparticipatie moet je hen ervaringen bieden die hen vooruit helpen in het proces van opgroeien. Dat is, kort gezegd, de boodschap van jeugdsocioloog Maike Kooijmans, die te gast was op het publiqForum van december 2023. Stoppen met aanbodsgericht denken, maar schakelen naar identiteitsgericht denken. Lees hier Kooijmans overtuigende argumenten.
UiT in Leuven en UiTPAS versterken elkaar
Karen Raymaekers, coördinator van UiTPAS regio Leuven, en Hanna van Zutphen, stafmedewerker cultuurcommunicatie bij de Stad Leuven, inspireerden ons op het publiqForum hoe ze UiTPAS en UiT in Leuven inzetten om de deelname aan vrijetijdsactiviteiten van de bewoners te bevorderen.
Hoe bereik je een nieuw publiek, samen met UiTinVlaanderen?
In het dynamische landschap van culturele evenementen speelt UiTinVlaanderen een essentiële rol bij het verbinden van organisatoren met hun doelgroep. Met een indrukwekkend maandelijks bezoekersaantal van ongeveer vijfhonderdduizend. heeft UiTinVlaanderen een breed bereik. Tijdens het publiqForum gaf Lene Ector, van het marketing-team bij publiq, waardevolle tips over hoe je kunt meesurfen op deze uitgebreide exposure.
Naar een slagkrachtige cultuursector in digitale tijden
In 2022 formuleerde het Departement Cultuur, Jeugd en Media een visietekst met betrekking tot de digitale toekomst van de cultuursector. Deze tekst werd toegelicht op het publiqForum.
Hoe kan ik u helpen?
Ontdek het kloppende hart van publiq: onze helpdesk. Het is het vaak minder zichtbare maar o zo belangrijke fundament van heel wat organisaties.
De kracht van helder communiceren
In een wereld vol informatie benadrukt Zuidpoort, de Gentse vereniging voor armen, het belang van heldere communicatie om problemen veroorzaakt door complexe informatie te verminderen.
Evenementen waar iedereen zich welkom voelt
7 cruciale aspecten die vrouwen in het algemeen en vrouwen met een migratieachtergrond in het bijzonder belangrijk vinden wanneer ze deelnemen aan een evenement.
Bornem boost UiTPAS-bekendheid met een inspirerende campagne
Nog niet iedereen is bekend met UiTPAS en de diverse voordelen die het te bieden heeft. Bornem besloot hier verandering in te brengen en lanceerde een inspirerende campagne.