Resultaten filteren
Project
Doelgroep
Resultaten filteren
Praktijkvoorbeeld

UiTPAS-korting vervangt seizoensabonnement bij cultuurhuizen in de Druivenstreek

26 jan. 2024

Vrijetijdsregio Druivenstreek zet dit seizoen volop in op UiTPAS: meer flexibiliteit dankzij 10% korting voor alle UiTPAS-houders bij de aankoop van tickets.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

UiTPAS Leie Schelde: gids in het brede regio-aanbod

25 jan. 2024

In de nieuwe UiTPAS-regio Leie Schelde kunnen inwoners binnenkort terecht voor een breed aanbod vrijetijdsactiviteiten. UiTPAS neemt hier een gidsfunctie op om inwoners het aanbod uit eigen regio nog beter te leren kennen.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Nieuw UiTmagazine en website zet vrijetijdsregio Druivenstreek op de kaart

15 jan. 2024

UiT in de Druivenstreek is online en in print dé gids voor vrije tijd in de Driuvenstreek.

Meer lezen
Verslag kennisevent

Sociaal-sportieve initiatieven bieden kansen voor iedereen

12 jan. 2024

Tijdens het publiqForum vertelden Gijs Justaert van Demos vzw en Lien de Bruycker van G-sport over sociaal sportieve initiatieven.

Meer lezen
Verslag kennisevent

Hoe verleiden we jongeren tot cultuurparticipatie?

12 jan. 2024

Om jongeren te verleiden tot cultuurparticipatie moet je hen ervaringen bieden die hen vooruit helpen in het proces van opgroeien. Dat is, kort gezegd, de boodschap van jeugdsocioloog Maike Kooijmans, die te gast was op het publiqForum van december 2023. Stoppen met aanbodsgericht denken, maar schakelen naar identiteitsgericht denken. Lees hier Kooijmans overtuigende argumenten.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

UiT in Leuven en UiTPAS versterken elkaar

10 jan. 2024

Karen Raymaekers, coördinator van UiTPAS regio Leuven, en Hanna van Zutphen, stafmedewerker cultuurcommunicatie bij de Stad Leuven, inspireerden ons op het publiqForum hoe ze UiTPAS en UiT in Leuven inzetten om de deelname aan vrijetijdsactiviteiten van de bewoners te bevorderen.

Meer lezen
Verslag kennisevent

Hoe bereik je een nieuw publiek, samen met UiTinVlaanderen?

05 jan. 2024

In het dynamische landschap van culturele evenementen speelt UiTinVlaanderen een essentiële rol bij het verbinden van organisatoren met hun doelgroep. Met een indrukwekkend maandelijks bezoekersaantal van ongeveer vijfhonderdduizend. heeft UiTinVlaanderen een breed bereik. Tijdens het publiqForum gaf Lene Ector, van het marketing-team bij publiq, waardevolle tips over hoe je kunt meesurfen op deze uitgebreide exposure.

Meer lezen
Verslag kennisevent

Naar een slagkrachtige cultuursector in digitale tijden

03 jan. 2024

In 2022 formuleerde het Departement Cultuur, Jeugd en Media een visietekst met betrekking tot de digitale toekomst van de cultuursector. Deze tekst werd toegelicht op het publiqForum.

Meer lezen

Hoe kan ik u helpen?

20 dec. 2023

Ontdek het kloppende hart van publiq: onze helpdesk. Het is het vaak minder zichtbare maar o zo belangrijke fundament van heel wat organisaties.

Meer lezen
Verslag kennisevent

De kracht van helder communiceren

19 dec. 2023

In een wereld vol informatie benadrukt Zuidpoort, de Gentse vereniging voor armen, het belang van heldere communicatie om problemen veroorzaakt door complexe informatie te verminderen.

Meer lezen
Verslag kennisevent

Evenementen waar iedereen zich welkom voelt

18 dec. 2023

7 cruciale aspecten die vrouwen in het algemeen en vrouwen met een migratieachtergrond in het bijzonder belangrijk vinden wanneer ze deelnemen aan een evenement.

Meer lezen
Praktijkvoorbeeld

Bornem boost UiTPAS-bekendheid met een inspirerende campagne

15 dec. 2023

Nog niet iedereen is bekend met UiTPAS en de diverse voordelen die het te bieden heeft. Bornem besloot hier verandering in te brengen en lanceerde een inspirerende campagne.

Meer lezen