KRAAIENNEST: muzische inspiratie binnen handbereik
KRAAIENNEST is een uniek digitaal platform voor de buitenschoolse opvang. Kunsteducatoren ontwikkelden er artistieke, kunsteducatieve en kunstzinnige spelactiviteiten op maat van BKO-begeleiders. Luk Lenoir is stuurman van dienst en doet het nieuwe initiatief van Kunst in Zicht uit de doeken.
“Ik heb eindelijk nog eens kunnen babbelen met mijn ouders!”
Z33 ontwikkelde een familieparcours voor kinderen én hun ouders
IJzersterke wachtwoorden in 5 stappen
Sterke wachtwoorden creëren, hoe doe je dat? Want een wachtwoordlek in een nietszeggende website kan wel eens grotere gevolgen hebben dan je dacht!
Online voordelen omruilen met UiTPAS
Met online voordelen kunnen pashouders op een eenvoudige manier meer waarde uit hun UiTPAS halen. Zet in op online voordelen en geef je UiTPAS werking een digitale boost!
Een leven lang cultuur in de buurt
Kunst en cultuur als evident deel van het leven, elke dag opnieuw. The Cultural Spring jaagt deze droom voor alle inwoners van de Engelse regio's Sunderland en South Tyneside na. Samen met die gemeenschappen, die het hart van hun organisatie vormen, proberen ze dat doel te realiseren.
Nieuwe UiTPAS-regio de Merode binnenkort van start
Ook in 2022 staan heel wat steden en gemeenten in de startblokken om UiTPAS-partner te worden. Met de lancering van UiTPAS De Merode in het voorjaar van 2022 komen er vier gemeenten bij om het UiTPAS-aanbod nog groter te maken. Een kennismaking!
Nieuwe look voor Lierse stadsmagazine ‘De Peperbus’
De Peperbus, het Lierse stedelijk infomagazine, ziet er sinds kort anders uit. En daar hoort natuurlijk ook een vernieuwde UiT-katern bij! De belangrijkste veranderingen? Een meer overzichtelijke UiTagenda, veel lijstjes en extra aandacht voor UiTPAS. Lees hoe het nieuwe magazine tot stand is gekomen én ontdek enkele makkelijk toe te passen tips met groot effect.
Into Culture
Herbekijk de 13 presentaties van internationale experten over de impact en het gebruik van gedeelde bezoekersdata in de culturele sector.
Jongeren bereiken vraagt radicale keuzes
In tegenstelling tot heel wat organisaties slaagt Contact Manchester erin om een jong en divers publiek te bereiken. De baseline van deze middelgrote Britse culturele organisatie luidt dan ook ‘Het theater waar jonge mensen leiden’. Een niet mis te verstaan statement dat om meer uitleg vraagt.
De toekomst van het cultuurevenement
publiq ging in gesprek met de Nederlandse curator Monique van Dusseldorp over de voor- en nadelen van fysieke en digitale evenementen. Uit onze inspirerende babbel met Monique plukten we deze bedenkingen.
Hoe het Kalligraffitikamp vanuit de leefwereld van jongeren vertrekt
Met het ‘Kalligraffitikamp’ geeft Graffiti vzw kinderen en jongeren de kans om te experimenteren met graffiti - in de eigen, vaak Arabische thuistaal. Dit praktijkvoorbeeld kwam tijdens de "Expeditie jong & divers publiek" aan bod als good practice. Lees hier hoe Graffiti vzw van het project een succes maakte.
Tragedie in en door het UZ Gent
Een eeuwenoude Griekse tragedie omvormen tot een hedendaags totaalspektakel. Op locatie. In coronatijden. En met bijna 100 UZ Gent-medewerkers zonder ervaring. Hoe je dat klaarspeelt en welk effect het heeft, vertelt projectleider Filip Standaert in 5 bedrijven.