Keynote spreker Johan Idema (NL), auteur van de publicatie 'Raak of vermaak', wakkert de discussie voor ons aan, gebaseerd op actueel onderzoek naar het effect van museum- en theaterbezoek. Wat brengt een bezoek aan een museum of theater teweeg bij het publiek? Kunnen kunst- en cultuureducatie hier een rol bij spelen? Dit seizoen presenteert Idema in Nederland de campagne 'Raak of vermaak?' over de impact van kunstbezoek. De campagne signaleert dat een museum of theater voor de meeste mensen een leuk middagje of avondje uit is, maar echt raken of werkelijk tot denken aanzetten doet kunst maar bij weinigen.

Tegelijkertijd constateert de campagne ook dat de impact van kunstbezoek eenvoudig kan worden vergroot. Na de presentatie is er ruimte voor vragen en discussie. Alle aanwezigen krijgen ook een exemplaar van de publicatie mee naar huis.

Praktisch:

  • Datum: 20/02/2020 - avondprogramma bij Dig It Up i.s.m. Cultuurconnect
  • Locatie: Zuiderpershuis, Antwerpen
  • Programma:
    • 17u30 ontvangst en buffet
    • 18u30 intro door publiq
    • 18u40 Keynote Johan Idema + Q& A
    • 20u netwerkdrink om bij verder te discussiëren
  • Deelname aan dit boeiende avondprogramma is gratis, maar inschrijven verplicht!
  • Dig It Up biedt ook een interessant dagprogramma rond digitale kunst- en cultuurbeleving en cultuurbeleid - Je kan kiezen of je enkel overdag komt, enkel 's avonds of beide combineert. Deelname aan het dagprogramma kost 65 euro (incl. BTW) per persoon.

Affiches Raak of vermaak