BILL

BILL brengt cultuurnieuws voor en door jongeren van 16 tot 30

BILL maakt een eigen(zinnige) selectie van niet te missen evenementen en opvallende items. Alles krijgt hierbij een evenwaardige plek, van populaire massa-events over interessante nichegebeurens tot veelbelovende jongeren en hun passieprojecten. Die laatste krijgen met de jaarlijkse BILL Awards voor jong, creatief, ondernemend talent een extra podium en een duwtje in de rug.

BILL gaat bij ieder item op zoek naar interessante manieren om een verhaal te brengen, zowel met beeld als in tekst en over de verschillende mediakanalen heen. Van een liveverslag op Instagram over een filmpje op Facebook tot een diepte-interview op de site.

Cultuurnieuws voor jongeren dus, maar ook door jongeren. Zo’n 60 vrijwillige jongerenreporters werken mee aan de inhoud van BILL. Al doende ontplooien ze zich en bouwen een eigen skillset uit, daarbij bijgestaan door de BILL-redactie en met feedbackrondes, reportersmeetings en workshops.

Meer jongeren, meer goesting geven in meer cultuur. Daar blijft BILL voor gaan. Met laagdrempelige en originele sensibiliseringscampagnes en acties op scholencampussen en in steden gaan we letterlijk naar de jongeren toe.

Ook tools als de BILL-app en BILL-wedstrijden vergroten de goesting. De app geeft een overzicht van het cultureel aanbod in Vlaanderen, Brussel en zelfs in Europa door een samenwerking met de European Youth Card Association (EYCA). Jongeren ontdekken met de app de voordeligste tarieven voor hen en genieten van de culturele BILL-kortingen. De app wordt verspreid via onderwijspartners, steden, Knaek en andere kanalen.

De expertise van BILL inzake jongerencommunicatie en de inzichten vanuit de BILL-community zijn troeven die een plek vinden binnen het groter geheel met publiq. publiq gelooft in kennisdeling en samenwerking en zet daarom vanuit een gemeenschappelijk engagement in op professionalisering binnen de jeugd- en cultuursector door het oprichten van een lerend netwerk. Een dergelijk netwerk is en blijft pas boeiend als het ook op regelmatige basis gevoed wordt met nieuwe inzichten. Daarom maakt onderzoek naar jongeren, cultuur en communicatie én de verspreiding ervan ook deel uit van de werking van publiq.

Bezoek
BILL.be


Contactinformatie

Pieter Claes

Pieter Claes
Redactiecoördinator
pieter@publiq.be
02 204 00 95