UiTPAS als gids doorheen het vrijetijdsaanbod

UiTPAS is een vrijetijdsprogramma om drempels naar vrije tijd weg te werken voor iedereen, met bijzondere aandacht voor mensen in armoede. Een geïntegreerde aanpak van het marketing- en communicatieplan kunnen ervoor zorgen dat je dit doel bereikt.

Je kan UiTPAS gebruiken als het sluitstuk van de UiTcommunicatie. Het voegt een activerende factor toe aan het informerende karakter van de (lokale) UiTkalender. UiTPAS heeft op die manier een gidsfunctie. Het toont bovendien aan mensen in armoede de weg naar activiteiten waar zij aan een sociaal tarief kunnen participeren. Voor de UiTagenda kan dat betekenen dat het UiTPASlogo en het geldende kansentarief aan het activiteitenoverzicht wordt toegevoegd.

De mogelijkheden van omruilvoordelen

UiTPAS is niet enkel een manier om mensen in armoede op een astigmatiserende manier korting te geven. Het is een programma dat een trigger kan toevoegen aan je traditionele marketingmix en bestaande klanten kan belonen zoals een klantenkaart dat doet. Nieuwe mensen aantrekken vanuit de grote poule van UiTPAS’ers met verschillende smaakvoorkeuren is ook mogelijk. Als aanbieder deelnemen aan het programma vervangt je eigen CRM niet, maar helpt het aanbieden van voordelen bij het uitbreiden ervan.

Deze uitbreiding zorgt ervoor dat het aanbod van die aanbieder bij meer (verschillende) mensen onder de aandacht komt. Een omruilvoordeel moet dan ook gezien worden als een manier om die mensen over de drempel te krijgen. Een risicoloze manier om nieuwe dingen te leren kennen.

Bijvoorbeeld: een organisator biedt een voordeel. Dit voordeel wordt gecommuniceerd naar de mensen die lid zijn van UiTPAS. Niet enkel naar de eigen leden of de mensen die je sowieso bereikt. Ook naar de mensen die misschien nog niet van je organisatie hadden gehoord.

De kost van een omruilvoordeel is dan ook zo te kaderen. Naast de trigger in een algemene communicatie (kalender), kan het ook doelgroepgerichte communicatie zijn. UiTPAS staat toe om de mensen met het profiel dat jij wil bereiken, gesegmenteerd aan te spreken. Niet enkel de mensen die zich in jouw eigen database bevinden, maar veel meer. Alle UiTPASleden zijn bereikbaar via de ‘UiTPAS-segmentatiemachine.’

Als lokale overheid kan je dus op een algemene manier die activiteiten in de kijker zetten waar pashouders een omruilvoordeel kunnen krijgen. Op die manier worden pashouders geïnformeerd over het UiTPASaanbod, worden ze gestimuleerd om iets nieuws te proberen én speel je in op behoeftes van organisatoren (meer ruchtbaarheid geven aan hun activiteit). Daarnaast kan je gesegmenteerd het juiste voordeel van de juiste organisator bij de pashouder met het juiste profiel bezorgen door middel van de segmentatiemachine.

Meer informatie?

Raadpleeg de whitepaper 'Meer en andere mensen bereiken met UiTPAS'.

Contacteer partnermedewerker Karel De Rudder via karel.derudder@publiq.be.