UiTpunten worden gespaard en worden omgeruild. Traditioneel wordt er meer gespaard dan geruild. Dit is al sinds jaar en dag zo. Hoeveel Valoiszegeltjes of Artispunten lagen er niet ergens in een schuif?

Daarom meten we het succes van UiTPAS voor een groot stuk af aan de mate waarin UiTpunten worden omgeruild in voordelen. We richten ons op een Amerikaans onderzoek dat 80 getrouwheidsprogramma's heeft onderzocht en volgende benchmark heeft ingesteld. Een getrouwheidsprogramma wordt succesvol genoemd wanneer er binnen een tijdspanne van 5 jaar 30% van de credits worden omgeruild naar een 'reward'. 

In die zin is UiTPAS een buitenbeentje. Het algemene programma vernieuwt jaarlijks met de intrede van een aantal nieuwe UiTPASregio's. We moeten dus elke UiTPASregio apart bekijken.

conversie van de UiTpunten

Met een gemiddelde van 21% binnen het volledige programma, zien we een heel hoog percentage van 35% in regio Dender en met een hoopvol startcijfer bij de laatste UiTPAStelg in de Kempen. In de analyse zien we dus dat het invoeren van UiTPAS een groei betekent. Eerst en vooral zet een UiTPASstad in op de verkoop van UiTPAS, vervolgens leren de UiTPAS'ers waar ze punten kunnen sparen en pas nadien begint men aan het omruilen van die punten. 

Wil je meer weten over hoe je omruilvoordelen kan inzetten om meer en andere mensen te bereiken? Klik dan hier.

Artikels over UiTPAS