Een jaar geleden lanceerde de stad Leuven de eerste UiTPAS in Vlaams-Brabant. Vandaag staan we stil bij de verwezenlijkingen en de nieuwe uitdagingen. We weten dat UiTPAS een programma is waarmee iedereen punten kan sparen en omruilen door deel te nemen aan vrijetijdsactiviteiten en dat mensen in armoede een financiële korting krijgen. Maar UiTPAS is ook een logisch verlengstuk van het vrijetijdsbeleid, een marketingmiddel voor organisaties én een katalysator voor je doelgroepenbeleid. Want UiTPAS is er voor iedereen, ook voor jou. Of je nu een Leuvense vereniging bent, een geïnteresseerde gemeente of een organisatie die al werkt met UiTPAS. 

Schrijf je hier in of neem contact op met erin@publiq.be voor meer info.

Deelnameprijs is 49 euro (exl. BTW). Elke tweede deelnemer van dezelfde organisatie betaalt 30 euro. Organisatoren en verenigingen uit Leuven komen gratis. Kostenloos annuleren kan tot en met maandag 15 januari.

 

Datum

23 januari 2018 

 

Locatie

Museum M

Leopold Vanderkelenstraat 28

3000 Leuven

 

Programma  

9.00 - 9.30: Onthaal met koffie & thee

9.30 -10.00: 5 jaar UiTPAS, 1 Jaar UiTPAS Leuven 

Karel De Rudder geeft een overzicht van UITPAS in Vlaanderen, en schepen Denise Vandevoort blikt terug op 1 jaar UITPAS Leuven.

 

10.15 - 11.15: Keuze uit 3 sessies

a) UiTPAS ook in jouw gemeente

Heb jij in jouw gemeente ook aandacht voor mensen in armoede en/of stroomlijn je de vrijetijdssector? Dan kan UITPAS een logisch verlengstuk van je vrijetijdsbeleid zijn.  Kom te weten wat UiTPAS kan betekenen voor jouw gemeente en welke stappen je moet ondernemen om UiTPAS te implementeren. Stad Leuven vertelt hoe zij het hebben aangepakt.

b) UiTPAS ook in jouw organisatie of vereniging?

Waarom is het voor jouw organisatie of vereniging interessant om aan de slag te gaan met de UiTPAS? Vele Leuvense organisaties gingen je al voor en ook in de andere 38 gemeenten die met UITPAS werken, zorgt UiTPAS voor meer en nieuw publiek. Zij delen hun inzichten en bevindingen.

c) Haal meer uit UiTPAS

Je bent reeds gestart met UiTPAS, maar wil er nog meer uithalen. Ontdek dan is deze sessie hoe je meer inzicht krijgt in publiek en welke mogelijkheden UiTPAS biedt om je marketing te verbeteren.

 

11.25 - 12.25: Keuze uit 3 sessies

a) UiTPAS & Sport

UiTPAS & sport lijken op het eerste zicht een niet zo evidente combinatie, maar niets is minder waar. Het sportaanbod is door haar laagdrempelig karakter een must in ieders vrijetijdsbeleid. Dat zien we ook vertaald in UiTPASland waar veel gemeenten sport mee opnemen in het UiTPASaanbod. Hoe dit gebeurt hoor je in deze sessie.  

b) Drempels en kwetsbare groepen

Sofie Giedts van buurtwerk ’t Lampeke helpt je over de drempels heen: hoe geef je kwetsbare groepen een warm welkom? Waarop moet je letten? Met voorbeelden uit het leven gegrepen.

c) Hoe bereik je jongeren met UiTPAS?

Participatie begint op jonge leeftijd, maar jongeren nemen vaak minder deel aan het vrijetijdsaanbod, Hoe kan je hierop inspelen met UiTPAS? We beginnen de sessie met communicatietips om jongeren te bereiken. Hoe kan UiTPAS helpen?

 

12.25 - 13.30: Lunch

 

13.30 - 14.00: De vele gezichten van UITPAS

UiTPAS bestaat 5 jaar, maar kent in de 39 verschillende gemeenten verschillende gezichten. We selecteerden de meest opvallende en innovatieve campagnes voor of met UITPAS. Passeren alvast de revue: de ambassadeurs van Leuven, een caravan in Kortrijk en hoe UiTPAS geld opbracht ten voordele van Music For Life.

 

14.00 - 15.00: De toekomst van UiTPAS in Leuven 

We zijn niet voor niets te gast in M - Museum Leuven: Directeur Peter Bary stond mee aan de wieg van UiTPAS en durft luidop te dromen. Hij ziet nog een mooie toekomst voor UiTPAS in Leuven. Ook schepen Denise Vandevoort werkt een blik op de toekomst van Leuven en reikt de eerste prijs 'inzet voor vrijetijdsparticipatie' uit!

Schrijf je hier in

 

Keuzesessies:

Contactgegevens:

Facturatiegegevens: